2011- så var det

Januari - Jag bestämde mig för att få ett bättre år än det som varit. Jag började gå på Lindy Hop-kurs och som jag saknar det! Någon som är sugen på att följa med mig på dans någon gång? Jag började även med mitt porjektarbete: dramaturg till vår slutproduktion. Manus lästes och analyserades och skrevs. Ägnade en hel helg åt det. Min rygg fick stryk av att sitta stilla så länge.


Februari - En intensiv repperiod av klassikern "Björnen" inleddes. Kvällar och raster gick åt. Sydde även till scenkläderna själv. Och som vi kämpade för att få en annan scenbild än tittskåp. Sedan gjorde jag en resa ner till Göteborg och Jens.



Mars - Premiär av klassikern. Vi fick även tilldelade roller till slutproduktionen och jag blev väldigt nöjd. Så under sportlovet blev det att plugga text som den sanna skådespelare jag är. Ingen rast och ingen ro, det går alltid att göra bättre och det finns alltid en text man kan öva på. Fyllde även 19 år denna månad och jag och Jens bokade biljetter till Helsingfors och Kristina från Duvemåla.



April- Jag får se Emil Jensen för andra gången i mitt liv. Dessutom får jag chansen att se Harlem Hot Shots, en dansgrupps som ägnar sig åt gamla dansstilar, så som Charlston och Lindy Hop. Satt längst fram och var överexalterad och överklädd i tidsenliga kläder. Men den bjöd jag på. Vi repar mer och mer på slutproduktionen och mitt i allt får vi påsklov. Men veckan efter flyttar vi in på Nordanå och jag har den bästa veckan hitils i mitt liv. Rep från kl.9 på morgonen till kl.9 på kvällen. Och vi gick inte ens varandra på nerverna.



Maj - ÄNTLIGEN har vi premiär på GÖKBOET. Och själv spelar jag McMurphy. Måste vara det roligaste jag gjort. Synd att det tog slut. Jag åkte även ner till Göteborg igen och sökte till Wendelsberg. Kom tyvärr inte in.

Foto:Anna Vestermark




Juni - sista veckorna i skolan, och vi gör inte så mycket. Börjar inse att det snart är slut och jag tror att alla har en blandning av känslorna förväntan och rädsla i sina sinnen. Det är nu vi faktiskt kan göra vad tusan vi vill. Vår teaterklass med våra två lärare Maggan och Ylva har en middag på tatung i 3 timmar (!) och det slutar med att alla sitter och torkar tårar. Jag söker även till Edelvik. En ganska konstig och spontan sökning. Samuel bjöd dit mig den 6 och jag jag var alldelens själv. Studentdagen kommer och det är nog den varmaste dagen någonsin. Bea flyttar till Karlstad. Sedan börjar jag jobba att jobba bort min sommar. Får även veta att jag kommit in på Edelvik.







Juli - Jag fortsätter jobba och det går förvånadsvärt bra. Dock så blir det smått kaos och vi måste gå ut extra flera gånger. Jag försöker träffa vänner så ofta jag kan och faktiskt så kommer Bea på besök. Jag besökte även Stadsfesten och Trästocksfestivalen där jag och Jens "dansar till hjärtat brister"




Augusti - Jobbet fortsätter till mitten av månaden, då jag fortsätter med att vara ledare på ett läger. Sedan är det bara att njuta av den sista tiden innan jag flyttar till Edelvik. Får separationsångest och vill inte börja, eller göra någonting överhuvudtaget. Det blir bättre med tiden och jag börjar trivas i mitt nya liv.



September - Det händer inte så mycket. Skolan puttrar på och jag börjar motionera och ha teater varje dag, hela dagen.


Oktober - Förmiddagsgruppen, med mig inkluderad har berättarföreställningen "Berätta inte det här för någon" i Berättarstugan och jag söker scenskola för första gången.



November
- Jag är bitter över att inte hittat något Haloweenparty att gå på. Men istället har mitt arbete som regiassistent börjat. Manus läses och analyseras och jag håller på att bli tokig. Vi väntar på snö, som vägrar komma. Jag sjunger i kyrkan med Tommy Nilsson och firar Lollo.



December - Snön kommer tillslut och helvetesveckan inleds. Jag är på tre produktioner och är tekniker eller musiker. Dessutom smäller vi ihop ett luciatåg där jag är i det närmaste sångledare. Jag håller på att köra slut på mig själv, men som tur är kommer jullovet. Och dessutom vinner jag ju faktiskt nobelpris för mina insattser under dessa veckor. Jag firar jul, får en FREAKIN' UKULELE träffar Jens, firar nyår med Lollo mfl och så helt plötsligt var året slut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Free Fox wag Cursors at www.totallyfreecursors.com