3. En bild på din bästa vän

En bild på Beatrice Lundahl sommaren 2011. Min bästa vän. Vi träffades för första gången dagen vi började gymnasiet. Det blev som att jag hamnade brevid henne och Lollo och vi började prata med varandra på rasten. Jag tänkte att jag skulle vara med henne tills vidare, tills jag hittade någon annan i klassen. Fråga mig inte varför, för det kommer jag inte ihåg. Men när vi satt på rasten så kände jag att den här människan har ju samma humor som jag... Något jag inte kännt sedan mellanstadiet. Och när hon senare började prata om att hon hellre ville spela troll än prinsessa kände jag att vi klickade.
 
Sedan har vi hållt ihop. Jag kan prata med henne om vad som helst och även skämta om vad som helst. Ibland blir våra skämt så grova att vi måste stanna upp ett tag och säga: "du vet väl att jag bara skämtar med dig? Du vet väl att jag älskar dig?" Bea är någon jag kan skratta med, skriva sms-noveller med och även sitta tyst på skype en hel timme med. Bra musiksmak har hon också kvinnan. Så här har ni gott folk. Min bästa vän

Kommentarer
Postat av: Bea

Tack min lilla söndagsvåffla, jag behövde läsa något sådant där idag! Speciellt delen om att jag har bra musiksmak. ;)

Svar: I lied! Mohahahahahaha!
Monika Oskarsson

2012-12-03 @ 17:30:44
URL: http://beatricelundahl.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Free Fox wag Cursors at www.totallyfreecursors.com