hej igen



Ja, det var ett tag sedan. Jag hade tänkt börja blogga igen. Sedan tänkte jag att det fick bli efter vi hade en gästlärare i fysisk teater. Men det blev inte. Sedan tänkte jag att det skulle bli när vi hade börjat med våra produktioner. Men det blev inte heller. Och sedan tänkte jag att det skulle bli efter jag hade sökt scenskola. Och det blev det faktiskt! För här sitter jag ju faktiskt.

Vad kan jag då berätta om vad som har hänt? Om ni nu vill veta. Ja, vi kan väl börja med fysisk teater. Vi hade två hela veckor med en gästlärare vid namn Mikael Klingvall. Jag tror jag aldrig varit så förvirrad på vad jag gjort någonsin. De han lärde ut var ganska omvänt från vad vi håller på med på Edelvik, men jag kunde ändå dra paralleller till gymnasiets första år och Laban-tekniken. Det här säger säkert inte er så mycket, men om jag säger att man ska uttrycka sig med kroppen och inte med rösten och ansiktet/mimiken så kanske ni kan förstå. Jag lärde mig väldigt mycket i alla fall. Och fick väldigt ont i kroppen.

Okej nu har vi börjat med produktioner. Äntligen! Men jag ska inte vara med i någon av dem. Inte på scenen i alla fall. Jag har nämligen fått ppdraget att vara regiassistent. Jag ska få sitta med på repetetionerna och komma med idéer. Jag ska också agera lite som en producent och hålla koll på gruppen och scenografi, mask etc. Ja, lite som en samordnare. Vi har inte riktigt börjat än. Skådespelarna jobbar fortfarande med att kunna hela manuset till nästa måndag, efter lovet, men efter det så smäller det till. Ska bli väldigt kul, men jag kan inte undgå att bli nervös. Lilla blyga jag, kommer jag våga ha hand om en grupp bara sådär. Eller EN grupp, det är faktiskt TRE grupper jag ska hålla koll på.

Vet ni vad jag gjorde igår? Jag sökte till scenskolan i Luleå. Och jag hade kul. Jag är så glad på mig själv att jag lyckades tänka på att ha kul och inte låsa mig vid att jag måste prestera och vara bäst. För det finns inga rätt eller fel. Måste komma ihåg det! Men tyvärr kom jag inte vidare. Men nu har jag i alla fall provat det. Och de är inte sista gången dom har sett mig där. Det är ett som är säkert!


Kommentarer
Postat av: Linn

SV: Åh, tack desamma får jag väl säga! :)

2011-10-31 @ 09:32:23
URL: http://linnsans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Free Fox wag Cursors at www.totallyfreecursors.com