I maybe be blonde, but I'm not that blonde


Av någon anledning så halkade jag in på det här klippet för några dagar sedan och kunde inte sluta se. Det är Legally Blonde - the musical och hela föreställningen finns ute på youtube. Tycker faktiskt att den är jäkligt bra. Jag trodde att den skulle vara med fjollig än vad den var. Visst den är väldigt "tjejig" och håller hårt på normerna, men ibland kan man faktiskt bara få sitta och njuta och bli underhållen utan att man ska behöve gå djupare. Och låtarna fastnar på hjärnan. jag har haft "omigod you guys" på hjärnan i två dagar nu.

Tycker det är så häftigt att se att de lyckas hålla uppe tempot och hur dom har så smarta lösningar med fonder, scenografi, rekvisita på sådanna uppsättningar. Blev lika facinerad när jag såg "Sunset Boulevard". Tänk om man ändå hade resurser till ett sånt projekt liksom. Dessutom är jag imponerad över hundarna som medverkar i föreställningen. Sjukt duktiga.





Men den här låten är den bästa. Fick lite ont i hjärtat. Laura Bell Bundy är så jäkelusens bra. (låten är en bit in i klippet)
Läste också nyss att de ska sätta upp den i Malmö till hösten. Ingen som har lust att bjuda mig? ;)


Kommentarer
Postat av: pelle

Gillar det översta klippet, ett jäkla drag där!



Och yeah, jag såg klippet "Comic Sans saves the day!". HAHAHHA!

2011-05-11 @ 21:38:25
URL: http://pellespersonliga.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Free Fox wag Cursors at www.totallyfreecursors.com