Hörtbulle



Jag vill gå ner i vikt, det vill jag. Sen skulle jag också vilja ha bättre kondition. Och den enda som kan göra något åt det är jag. Idag läste jag i en tidning att man kan gå sig i form och om lite tips om hur man skulle göra och tänka. Tillexempel skulle man ut och gå en viss sträcka varje dag och det känner jag att jag skulle kunna klara av. Men sen är det där med godis/onyttigt som gnager. Det är ju så gott. Men om jag ska lyckas någon gång måste jag börja tänka om. Och som det ser ut nu så äter jag nog en godisbit varje dag. Det blir att man går till caféterian på skolan och frästas av allt det goda och tänker "men jag tar bara en liiiiiiten bit". Men det blir mycket i längden. Jag kommer ihåg den tiden då jag BARA åt på lördagar. När man var liten och nästan trodde att det skulle hända någonting hemskt om man så mycket som tittade på godis på vardagarna. Så varför kan det inte vara så nu också?

Fast jag fick ändå lite hopp när jag läste tidningen. Jag är inte den sortens människa som tycker om att röra på mig och än mindre springa. Jogga är rena döden för mig. Eller så åtminståne så har det varit det. I sommras trodde jag verkligen på att jag kunde lyckas och var ute varje dag och gick med vår hund. Och till och med så var jag ute och sprang också. Men så kom vintern med kylan och att gå ut och gå blev inte lika inspirerande som förr. Men nu när det är vår så måste jag ut. Right? Dessutom behöver jag konditionen till slutproduktionen. Behöver fysiken. Och jag KAN göra det! Eller hur?!

Men om det finns någon som vill ge med sig av tips, råd eller klapp på min axel så varsågod. I need it.


Kommentarer
Postat av: elin

we can do it :D och du kan alltid komma till mig om du har funderingar, jag förstår ju exakt vad du går igenom.

2011-03-06 @ 00:05:26
Postat av: Anna

Usch ja, caféterian på skolan är den största boven i detta drama >.< Allting var så skönt när man hade den där skulden på 200 och inte kunde köpa något mer hur mycket man än ville, men nej, då ska man behöva betala den.



Jag är gärna med och peppar ochtaggar! Skulle själv behöva lite hjälp på traven till ett nyttigare liv :)

2011-03-06 @ 21:55:10
URL: http://sehorprata.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Free Fox wag Cursors at www.totallyfreecursors.com