People are just people like you


Sitter och tänker på att jag snart kommer flytta. På måndag för att vara exakt. Då bor jag inte längre i Svarttjärn. efter 19 år kommer jag fly boet. Det gör mig rädd. Jag är så rädd att jag knappt vet vad jag ska göra. Jag vet inte hur det är att bo själv. Nu kommer jag knappast känna mig så ensam eftersom jag kommer bo i en korridor och hem skiljer det bara 3 mil. Men ändå. Nu börjar det. Det där som kallas livet. MITT liv. Men jag är inte beredd. Jag vill fortfarande vara lilla 16-åriga Monika som går på Anderstorpsskolan och drömmer om framtiden och vilka skolor och skådespelarjobb jag kommer få och inte 19-åriga Monika som just ska börja med det jag drömde om förr. Jag känner mig väldigt dum. Det är ju faktiskt detta jag vill. Eller? Varför känner jag mig rädd när jag borde vara peppad och glad över att jag faktiskt tog mig in på skådespelarutbildningen?!

Tur jag har vänner och familj som stöttar mig. Jag älskar er!


Kommentarer
Postat av: hanna

det där fixar du! förstå så kul det där kommer bli!

2011-08-17 @ 21:30:45
URL: http://hali.webblogg.se/
Postat av: josse

Monika, du är min idol :D

2011-08-24 @ 21:03:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Free Fox wag Cursors at www.totallyfreecursors.com