För dig ska jag göra det tusen gånger om


En del av mitt liv tog slut nyss. Men det gör det alltid när jag läst ut en bok och den här gången var det Flyga Drake av Khaled Hosseini som blev utläst. Underbara bok. Underbara film som är baserad på boken. Jag såg faktiskt filmen före i ettan och det gör fortfarande ont i magen när jag tänker på den. Sedan dess har jag tittat på boken och tänkt: "jag ska nog läsa den någon gång". Och nu när vi höll på med mellanöstern på historian så tog jag tag i saken och lånade boken. Jag gav blanka tusan i att jag hade minst 5 andra böcker jag hade börjat på.

Så nu har jag suttit med denna nästan varje kväll och läst om Amir och Hassans vänskap i ett land som jag nog aldrig kommer få se ur deras ögon. Trots att jag aldrig gråter till varken film eller böcker så knöt det sig i magen och ögonen blev fuktiga ett par gånger.


Oj vilket patetiskt inlägg om en bok detta blev. Jag kommer nog komma över det. Men man blir så uppslukad av böcker och sen när man är klar tänker man: "nu då?" Så jag kommer nog ägna resten av min tid åt att titta på klipp i från filmen och kanske till och med fara och hyra den. 

Och om ni inte läst boken eller sett filmen: gör det!  


Kommentarer
Postat av: hanna

INTE MIN KORVSTROGANOFF!!!!! Den är ljuvlig!



Fest nästa helg? ÄR DU PÅ? :):):)

2011-04-26 @ 13:10:50
URL: http://menbraajobbathana.blogg.se/
Postat av: pelle

Oh, den boken har jag i någon låda. Fortfarande oläst. Kanske värd att plocka upp och börja läsa alltså?

2011-05-06 @ 13:56:55
URL: http://pellespersonliga.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Free Fox wag Cursors at www.totallyfreecursors.com