Vad gör man när man hatar sig själv?

Mitt rum är fullt med skit. Lådor, papper krämer av alla de slag och kläder fulla med katthår. Svarta kläder dessutom... Jag spenderar den mesta tiden i mitt rum på ett och samma ställe: sängen. Jag orkar inte vara någon annanstans i rummet. Det är fullt med grejer. Grejer som jag lovat mig själv att jag ska ta hand om, men fortfarande inte gjort. Jag är så less på det. Jag är så less på mitt rum att jag kan spy. Jag vill inte vara här längre. Jag vill bara krypa in i ett hål och vara någon annanstans. Och så även med mig själv. Jag är så less mig själv. Min kropp som jag lovat mig själv att ta hand om, men aldrig gör det. Jag hatar den. Idag hatar jag den. Den är fulare än fulast. Alla valkar, alla prickar, all torr hud, alla torra hårstrån. Jag kan inte finna någonting attraktivt i den. Sedan är det min personlighet. Tråkig, egoistisk, blyg... jobbig... Kan ingenting. Förstör bara för andra. Är i vägen. Kommer alltid att förbli ensam. Jag önskar jag kunde krypa in i ett hål och vara någon annan.


Kommentarer
Postat av: Carro

Finaste Monika!

Du är en människa som från första stund jag lärde känna dig inspirerar mig. Du är en person som utstrålar sådan otrolig trygghet och glädje! Du är duktig på så många saker. Inte minst sång och musik, skådespeleri, regi. Mode från olika årtionden. Du är en person som verkligen vågar säga ifrån och vågar vara dig själv. Många gånger under det gånga läsåret är det du som har tagit tag i disskussioner och medlat när det blivit missförstånd.



Alla de gånger då jag sagt att jag tycker du är otroligt fin och vacker precis som du är så har jag menat det. Med hela mitt hjärta! Du är en otroligt fin människa, på insidan, utsidan och från alla håll och kanter. Du får mig att må så mycket bättre och orka fortsätta kämpa! Du är en vän jag alltid vill ha vid min sida.



Monika. Det är okej att ha dagar då allt känns pest och pina. Men det kommer bli bättre. Jag lovar dig! Vägen dit kan vara lång och krokig med många uppförsbackar, men den har ett slut. Ett lyckligt slut. Jag finns alltid här för dig!

2012-07-08 @ 00:55:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Free Fox wag Cursors at www.totallyfreecursors.com