Laholm och Halland

Tänkte göra en liten uppdatering på min resa till södern. Jag och Rebecca åkte från Skellefteå flygplats i söndags kl.13:15 till Stockholm och sedan anlände vi efter 7 timmars dötid till Ängelholm och Skåne. Där väntade My och hennes mamma och vi tog bilen till Laholm och Halland.

I måndags fick vi en guidad rundtur i Laholm med omnejd och sedan badade vi i ett vattenfall. Kändes lite som ett överlevnadsserie.



På kvällen gick vi en promenad vid Lagan.

Och igår fick jag äntligen åka till Ullared och gå på Gekås!

Lycklig tjej! Och jag klarade mig under 2000:-. Men Gekås kommer nog få mer besök av mig i framtiden.

Och jag fick se Comic Land. För er som har sett serien på TV vet att det är ganska stort! Dessutom fick jag se Ola-Conny inne i varuhuset.

Idag har vi varit till Skåne och Hovs Hallar. En stor stenig strand med klippor och blåst. Och jag stötte knät så det gjorde ont.

Jag gjorde en liten stenstapelse, men den syns inte så bra. Fast det gör dock min nya blommiga regnkappa.

Rebecca

och My

Sedan åt vi glass i Båstad och efter det åkte vi till Hallandsåsarna och gick i en vacker bokskog.

riktiga "sagan om ringen"-skog. Tyvärr blev det inte lika vakert på bild.

och Rebecca förälskade sig i träden

Så, det var det. Imorgon ska vi till Skåneland och Carro. Hon säger att hon ska visa ett café som hon tror jag kommer tycka om. Vi får väl se om det...

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Free Fox wag Cursors at www.totallyfreecursors.com