Et moi, et moi, et moi


Namn:
Monika Oskarsson
Ålder: nyss fyllda 20
Längd: 169
Skostorlek: 39-40
Född: 14 mars 1992
Bor: Burtträsk/Svarttjärn

Gör just nu: jag BÖR öva in manus, men sitter och drömmer om sommaren och lyssnar på Simon & Garfunkel av någon anledning.
Nämn tre bra egenskaper hos dig själv: Konstnärligt lagd, rolig, snäll.
Nämn tre mindre bra egenskaper hos dig själv: En aning egoistisk, lat, lättdistraherad.
Vad är du rädd för: Att dö och inte ha gjort någonting, kaninen i Donnie Darko och maskar av alla slag.
Vad är du mest nöjd med hos dig själv: Det jag är mest nöjd med mig själv är att jag vågar följa mina drömmar. (oj herreguuud var klyschigt det lät) Att jag verkligen vågar ge mig in i teaterbranchen när jag vet hur det ser ut med jobb och konkurans. Men jag kan inte se mig själv hålla på med någonting annat. Sedan att jag mer och mer börjar älska min kropp och allt vad den har att erbjuda när jag förr brukade avsky den och dess form.
Det roligaste jobbet du haft/har: Att jobba i hemtjänsten har verkligen varit och är roligt. Men jag har ju bara börjat på min bana i arbetslivet.
Har du körkort och egen bil?: Körkort, men tyvärr ingen bil.
När tog du ditt körkort: Den 14 juni 2010.
När grät du senast: I måndags. Eller tisdags kanske det var.
När skrattade du senast: haha! <--- nyss
Vem åkte du bil med sist: Pappa och Malin
Vem åt du mat med sist: mamma, pappa och Malin.
Vem sov du hos sist: Hos Hanna.
Vem sov hos dig sist: Räknas katten som ligger och sover i min säng just nu?

Vad var du rädd för när du var liten: Mårran.
Vad ville du, som liten bli när du blev stor: frisör, vetrinär, biblotikarie.
Hur många gånger har du besökt ett sjukhus när du själv varit patient: Ja, alltså vårdcentraler är det två och sen var jag på akuten i Skellefteå en gång.
Värsta smärtan du råkat ut för: Ja, är den ökända mensvärken kanske?
Något som gjort dig riktigt glad i ditt liv: Alla gånger jag fått stå på scen. Och sen när jag fick beskedet att jag skulle få börja på Edelvik. Eller när jag fick reda på att jag skulle få spela McMurphy i Gökboet. Eller första gången Jens kom tillbaka från Göteborg för att vara i Norrland på jullovet. Ja, det och många tusen gånger till.
Någonting som gjort dig riktigt förbannad och ledsen någon gång i ditt liv: När jag blev dumpad av min förra pojkvän. Ingen gillar väl att bli dumpad?
Har du någonsin sportat: Ja.
Någon du ser upp till: Adele, Regina Spektor, Megan Hilthy och Helen Sjöholm.
Vad finns alltid i din handväska: börsen, nycklar, mobil. Då tar man sig långt.
Har du varit utomlands någon gång: Jaaa... Norge...
Vilken plats var finast: ? Norge? nä nä nä

Har du någonsin tagit eller provat droger: Nej
Provat röka: Ja
Provat snusa: Ja
Har du piercing eller tatuering: Öronen
Hur ska en kille vara/se ut för att du ska falla pladask: Mörka ögon. Vackert leende.
Storstad eller landet: Oj, ja jag tycker ju om landet, men när man bott där hela sitt liv och inte vet annat så skulle jag vilja prova på storstad innan jag bestämmer mig.
Hamburgare eller pizza: Hamburgare
Kött eller fisk: Kött
Hund eller katt: Hund. Det är nog inte tänkt att jag ska ha katt eftersom dom två jag har haft har dött i förtid.
Aftonbladet eller expressen: Aftonbladet
Vin eller Öl: Öl
Sport eller nyheter: Nyheter
Hockey eller fotboll: Kultur
Ljushåriga eller mörkhåriga killar: Mörk
Sommar eller vinter: Sommar
Vår eller höst: Höst alla gånger. Fast våren är ju också vacker.
Flyg eller tåg: Flyg!!!
Bil eller buss: Bil

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Free Fox wag Cursors at www.totallyfreecursors.com