stressad tand

Idag har jag varit hos Käftis/tandläkaren. Jag har haft ont i mina visdomständer, tror jag det heter i alla fall, men de kunde tyvärr inte hitta vad som var felet... Ja, som tur var var det ju inget hål, men jag vill gärna veta vad som stör mig och ger mig sådan smärta!!! Hon sa dock att det kunde vara att jag sitter och spänner min käke, för att jag är stressad... Känns det bra? Nä.
Jag har ju faktiskt kommit på mig själv flera gånger att jag sitter och spänner mina tänder. Liksom biter ihop dem mer än nödvändigt. Och jag vet att jag borde trappa ner på mitt liv och inte ta på mig massa saker och inte oroa mig om massa saker som jag inte har någonting med att göra och inte behöver stressa mig över det. Som jag har sagt många gånger, men jag säger det igen - jag har svårt att leva nuet. Jag tänker ofta på vad som ska hända sen och vad jag ska göra sen. Alltid ett steg frammåt. Suck, inte bra jag vet, men hur blir man av med det?

kom gärna med förslag.

Btw, jag har fortfarande ont, om inte ondare efter att hon var där och peta. Usch, den där kroken de har          X( Den är endast äcklig!!!

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Det där med spända käkar är du inte ensam om! Nu när du har ont ät värktabletter och tänk på att slappna av i käken så brukar det hjälpa :)

2010-01-14 @ 00:26:30
URL: http://ingreed.blogg.se/
Postat av: Ann-Christine Eriksson

Du kan prata med din tandläkare om en bettskena som du har när du sover. Den är lite dyr, men bra både för värk och nötta tänder.

2010-01-14 @ 07:18:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Free Fox wag Cursors at www.totallyfreecursors.com