il Capitano

Hejsan mina vänner. Hoppas ni har det bra. Jag sitter i soffan och ser på teve, men det går inte så bra när jag har datorn ivägen. Den kommer liksom i första hand och kan erbjuda lite mer än teven. Men jag älskar vår Telefunken ändå. Du är inte bortglömd lilla älskling!

Denna vecka har varit fullproppad av saker, bra och dåliga. Mest har det varit teater. Vi som håller på med en föreställning som heter knacka först har varit med varandra hela veckan känns det som. Har inte haft tid med mig själv och dessutom har jag knappt kunnat sova. Men så är det väl när man är i show biss. branchen. Något att vänja sig med. Men jag ska inte klaga, det går otroligt bra för oss och jag känner att jag har hittat karaktären. måste bara finslipa på scenerna och ändra dem lite. Det är ganska roligt ibland, man skriver ett manus, men ibland slutar det med att man har ett helt nytt. :) men nu är jag riktigt peppad på det här, men jag är inte så peppad på att vara trött varje kväll, men jag tror jag inte kommer ångra det när jg väl ser tillbaka på det. :) Well, I hope to see you there folks!

Nu på teater ska vi förreten börja med tekniken Comedia dell'arte på scenisk karaktärsarbete. Tekniken är från 1400-talet då de endast hade ett fåtal karaktärer som visades i varje pjäs som sattes upp. Vi har alla blivit tilldelade roller och ska nu ta reda på lite fakta och öva oss att gå och tala som den karaktären. jag fick il Capitano som är en soldat. Han kan spelas på olika sätt. Han kan vara lite dum i huvet och dra sin värja utan att tänka efter och kan då skada inte bara sin fiende utan dem han tycker om och sig själv. Eller så kan han vara skrytsam om sina bedrifter i krig eller hur många kvinnor han har raggat upp, men när de tväl kommer till kritan är han både rädd för kvinnor och för att slåss. känner att han är ganska lik Måns i Pelle Svanslös.



this is what I'm ganna look like. Now i need a long nose and some fancy clothes to this.

Mors!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Free Fox wag Cursors at www.totallyfreecursors.com