Gott nytt härligt år på dig

Ska också skriva ett inlägg om det kommande nya året, och det som har varit.

2010 har varit ett riktigt konstigt år för mig. Ska jag vara ärlig har jag inte riktigt mått så bra under det. Jag har varit skoltrött hela tiden och kärleken lämnade mig. Relationerna med vännerna har varit till och från och dessutom har en av de närmaste flyttat. Har inte haft samma ambitioner inom teatern som jag vet att jag kan ha. Klassen har börjat organisera sig på andra sätt än vad det förr har varit och jag har tydligen blivit ett monster i andras ögon. Känslorna har svajat fram och tillbaka, men känsla som jag vet har varit mest påtaglig under 2010 är trisstess. Vill verkligen kunna göra annat nu.

Men det har inte bara varit dåligt heller. Jag har fått nya vänner och fått starkare relationer med vissa som jag förr haft på håll. Jag har lärt mig mer om mig själv och jag har ju dessutom varit med i en uppsättning på en riktig teaterscen! Hur häftigt är inte det? Jag har gjort en hel monolog själv. Jag har haft världens bästa praktik och fått ett jobb. Jag vågade söka mig till en musikal. Jag vågade spela in sånger och fick bra kritik från andra och trotts att jag inte fick något jobb i sommras så hade jag en underbar sommar full med sol och sol och bad och vintagebloggar och vintageinspriationer och annat fint. Och jag tog körkort... Jag tog körkort.

2011 har jag tänkt ska bli ett bra år. Jag ska försöka ta vara på Anderstorpsskolan som jag inte har kvar så länge nu. Bara en termin. Jag ska också vara duktig och söka mig till teaterskolor. Spänningen är olidlig hur det ska gå. Och om det nu inte skulle gå så ska jag flytta. Flytta flytta flytta. Nu kära Skellefteå måste jag säga adjö och kolla mig runt lite grann. Vi får se om det blir något återseende. En klassiker och en slutproduktion är på gång och det kommer bli hur awesome som helst. MÅSTE bli hur awesome som helst.
Och ska jag nu kanske också försöka vara så duktig och börja röra på mig dagligen. Hälsan framför allt?

Jag önskar alla som jag känner och håller av ett gott nytt år och hoppas att det blir underbart för er.

/Monika

Nyårsfirande 1 januari 1940


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Free Fox wag Cursors at www.totallyfreecursors.com