Skolka skolan


Har åkt hem från skolan idag för jag mådde lite dåligt och kunde inte slösa min energi på den idag. Så nu har jag druckit två kaffekoppar och har suttit och sett lite på en gammal film med Sickan Carlsson. Skolka skolan hette den och åh, vad duktig hon var (är?). Och så vacker. Jag satt och drömde mig bort till 40-talet med dess mode och håruppsättningar och bestämde mig att jag ska spara ut håret och sattsa fullt ut på vintagestil nu.

 





(bilder från google)

Åh, varför blev man född för sent? :/


Men nu ska jag ägna min kväll åt skolan och skolarbete. Monolog ska skrivas, bokrecension ska göras, böcker ska läsas och redovisningar ska förberedas och pianoläxor  ska övas.

Hoppas ni haft en bra dag! Jag kanske skriver mer ikväll :)
PUSS!

Kommentarer
Postat av: Ann-Christine Eriksson

Hej Monika. Jag skulle ha varit född på 1800 talet för jag tycker om kläderna och håruppsättningarna som dom hade då. Synd att jag inte sparade min Mammas klänningar från 40-talet. Hur kunde jag kasta dom. Men det blir så när man har sorg och inte riktigt orkar med att ta reda på alla saker som borde sparas. Lycka till med alla dina skoluppgifter. Kram. Sov gott.

2010-04-26 @ 22:10:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Free Fox wag Cursors at www.totallyfreecursors.com