I, his princess...


Underbara Megan Hilty som Glinda i Wicked

Idag har jag flyttat ut ur internatet i Burtträsk. Känns bra och skönt, men självklart var det lite vemodigt att lämna mitt kära rum. Det var ju inte rummet det var fel på, utan mina grannar. Som tur är, till hösten, ska jag äntligen få flytta in i en egen lägenhet i Burträsk! Hurra!

Men just nu är det kaos i mitt gamla flickrum här i Svarttjärn. Lådor och åter lådor. Ska försöka få ordning på det imorgon.

För att komma till bilden: Min lillasyster, Malin var med och packade och på den stora anslagstavlan hade jag nålat upp bilder på mina förebilder, och där bland annat den bilden som finns ovanför.
Malin:"Är det där du?"
Jag: "Höhö, nä..."
Malin: "Men det ser ju ut som du. Jag har funderat länge nu på om det var du eller inte. Fejset är ju exakt!"
Jag: "åååhhh...."

För er som inte vet så avgudar jag Megan Hilty. Jag tycker hon är underbar och väldigt begåvad och dessutom väldigt snygg. Så att bli jämförd med henne gjorde min dag lite vackrare. Så vad tycker ni? Är jag lik henne?

Och när vi ändå är inne på den människan kan jag ju dela med mig av några klipp.


The Dance - Megan Hilty. Har gått om och om igen på min spellista.


Megan i Gentlemen Prefer Blondes med "Diamonds are a girls best friend"


Megan som Doralee i "9 to 5". Det bästa hotet ever. Vill också dra dom där replikerna någon gång.




Och (enligt mig) det bästa klippet med henne, och själklart den bästa Glinda. Det var genom detta klipp jag upptäckte henne och blev trollbunden från första gången. Jag skojjar inte om jag säger att jag har sett det här tusen gånger. SÅÅÅÅ BRA!!!

Så där har ni det. Mitt beroende av Megan Hilty. Hoppas jag inte tråkade ut er för mycket. Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Free Fox wag Cursors at www.totallyfreecursors.com