till dig

Ibland kan jag känna att jag är full i kärlek. Hela kroppen bara bubblar av det. Att jag i princip är kär i någon. Problemet är bara att jag inte vet i vem. Jag har ingen att ösa all kärlek på. Alla känslorna finns där, pirret och längtan att få finnas nära hela livet, men själva kroppen saknas.

För mig kan det hända lite titt som tätt. När jag tittar på månen en sval höstkväll. När jag ser en orörd sommaräng. En stilla sjö, ett vackert slut på en film eller en vacker sång. Det växer en stor känsla av att jag vill uppleva stunden med någon mycket speciell. Någon jag kommer älska till död-dagar. Någon jag kommer att möta tillslut.

För jag tror på sådant. Jag tror det finns någon där föör alla. En person som är menad för just DIG. Och om det är meningen så kommer man att träffas. I Jonas Gardells vinterprogram sägar han till Mark att han älskat honom hela livet, redan innan de träffats. Jag tror det är det jag känner när jag tittar på månen. Det är någn där ute som jag menad för mig, som väckr det där pirret, men som jag inte känner än. Någon som jag älskar redan nu, mn inte vet vem det är. Och till dig vill jag då bara säga: dig ska jag älska i hela detta liv och i nästa. För alltid ska jag älska dig.

Och låten som senast lyckades väcka mina känslor för dig var denna:

Kommentarer
Postat av: Bea

Har du lust att ösa lite kärlek på mig? Är i stort behov av det.

2012-08-01 @ 22:55:17
URL: http://beatricelundahl.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Free Fox wag Cursors at www.totallyfreecursors.com