Firar ni inte Mårten Gås?!

Igår förflyttades hela Edelvik till Skåne. Vi firade nämligen Mårten Gås (någonting jag aldrig gjort) och visserligen många veckor i efterskott, men ändå. Det bjöds på glöggmarinerad kalkon med ungsbakad potatis och brysselkål. Sedan blev det en frågesport om Skåne och trott eller ej, men mitt lag kom på delad förstaplats med "skånelaget"(två i min klass som är från Skåne)! Sedan blev det en "äbblekauga" med vaniljsås. Gött vare så det slog.

Och klädkoden var ju då att man antingen skulle ha på sig någonting rött eller gult som i Skåne's flagga. Jag tyckte dock att jag såg ut som en fransyska i min röda basker.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Free Fox wag Cursors at www.totallyfreecursors.com