Rien de rien

Hej allihopa!

Idag har jag firat min far som fyller år. Grattis Grattis Pappa! :D

av mig och mina systrar fick han två filmer, Avatar och Sherlock Holmes. Den senare har vi sett nu under kvällen.


sitter nu och tittar runt på internet om jag kan hitta ett mönster att sticka en 40-tals jumper efter. Har egentligen hittat ett, men det är mönster på den och jag vet inte om jag vill ge mig in i mönsterstickningens främmande land, och vilken storlek det kommer att bli på den. Om ni hittar något åt mig som verkar bra så får ni gärna höra av er :)
För er som kanske inte har sett det än, så har jag mer och mer blivit intresserad av 40-talet och kläder från det årtalet. Jag har under den här sommaren exprimenterat om hur jag kan få mitt hår lockigt, på gott och ont. försöker hitta ett annat sätt nu än att behöva använda värme, men det ser ut som om de lockarna blir bäst och håller längre. Hmm... får försöka hitta på något nytt. Mitt hår verkar inte hålla med. haha.
Jag kanske inte dock kan säga att jag har så mycket kläder från 40-talet, eller som påminner om det. Men många bäckar små... jag har till exempel nyligen fått en klänning av min vän Evelina som köpt den i Stockholm på Beyond Retro (varför VARFÖR bor man inte i Stockholm?! eller så kan den affären öppna i Skellefteå, vilket är mest otroligt) och den är JÄTTEFIN! :D passar min kropp utmärkt och får mig faktiskt att se smalare ut, och dessutom slutar den där den ska, vilket vill säga precis efter knäskålen. Lovley! Kan kanske ta en bild på den senare. :) Så nu vill jag alltså försöka mig på att sticka något också eftersom jag inte vet hur jag ska få tag på en sådan annars. Vågar mig inte in på blocket eller tradera. Ja, vi får väl la se ;)


vill också kunna få till dom där lockarna i håret :)

imorgon har jag tänkt våldgästa Bea. Mohahahaha!!! ):)

Gonatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Free Fox wag Cursors at www.totallyfreecursors.com