Jaha, nu är man hemma igen :)

Hej allihopa! Nu är jag hemma igen efter en helg i Haparanda. Har ni saknat mig? ;)

Det fick bli några grejjer i alla fall på IKEA. Ett burksett med tre burkar, som har ett typ 50-talsmönster på sig. Jättefina. Kanske kommer med bilder på dem sedan. Jag har också köpt ett paket med sängkläder, blommigt och vackert, och ett måttsattssett, som bara kostade 3 kr.

Sedan for vi på Ittaladär jag köpte en muminmugg på andrasortering. Det blev Tutikki den här gången. Jättefin och passar bra in i min samling.

Sedan var vi också in i Finland i typ 5 min. Sjuka skyltar dom har dom där finnarna. Men det kanske är bäst för mig att vänja mig, eller vad säger du Jens? ;)

Något som jag dock har stört mig på är E4an. Usch!
För det första finns det verkliga idioter som vistas där och med idioter är det dem som ligger som ett plåster bakom den bilen man kör själv och bara är irriterande. jobbigt när man är på en 1+2-väg (ni vet sånna vägar då det är antingen två filer på den sidan man kör på eller den man inte kör på) och är på den sidan där det endast är en fil. Men också så kan dessa dumbullar köra om en på de mest farligaste ställen. Uppförsbackar, kurvor och över helspärrade linjer, där man verkligen inte får köra om! Det är inte bara farligt för dom utan också dom stackars mötande bilarna och inte minst för MIG! förstår inte hur dom tänker. Och inte för att dra alla över en kam, men det är oftast män i medelåldern som företagar sig dessa händelser. SKÄRP ER!

Desutom är också de männiksor som kör saktare än vad som är tilllåtet, tex 80km/h på en 110-väg, och de fordorn som inte kan köra snabbare, tex husvagnar. Samma sak där, sjukt irriterande på en enfilig väg där man inte kan köra om. Detta hände på vägen hem från Haparanda. Och det tog lång tid innan jag kunde köra om. Grr.

En sista grej jag inte tycker om är dessa motorcyklister! AAAGGGHHH! Ni äger inte vägen!

så nu var det sagt.



fisk på er! <3

Kommentarer
Postat av: Alexander

Du säger så mycket sanna saker om bilister. Tack för att någon annan än jag också tänkt på det där. :)

2010-07-04 @ 20:05:04
URL: http://grubbelmonster.blogg.se/
Postat av: Bea

Du fick det att låta som om du flyttar till Finland :( that made me sad.

2010-07-04 @ 20:35:41
URL: http://toungetied.blogg.se/
Postat av: Jens

Bea, hon ska flytta till Finland. Jag med! Vi ska ju spela huvudrollerna i Kristina från Duvemåla! ;)

2010-07-04 @ 23:16:28
URL: http://mjensa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Free Fox wag Cursors at www.totallyfreecursors.com