Stress

Jag trodde aldrig att jag kunde uppleva det. Jag hörde om det på nyheterna när jag var liten att ungdomarna drabbades av det mer och mer och jag kunde inte för mitt liv begripa varför? Varför utsätter man sig för det? Hur kan man ta på sig mer än vad man orkar? Hur kan man ens känna av det? Men nu förstår jag. Jag förstår precis hur stress känns. Du vill så mycke och så många som vill att du ska göra saker. Du måste orka. Du oraoar dig för det, du ska göra det innan det andra. Du ska hinna med så mycket på så kort tid och ändå kunna vara social med din omgivning... Min största tanke är, hur länge kommer jag klara av det? hur många gnger måste jag gråta för att kunna känna mig lugn igen? Dagarna bara flyter förbi mig och jag hinner knappt med. Jag borde orka mer, men gör det inte. 
Och jag vet vad jag borde göra för att få bort det, men det känns så svårt. 

Åh, jävla ångest-inlägg!  

Kommentarer
Postat av: Ann-Christine Eriksson

Om det kan vara till någon hjälp. Min Magnus har alltid funderat som du gör runt livet. Hans tillflykt har ju varit musiken, som du vet. Han säger att skapandet kommer ur den där ångesten Jag såg en intervju med Björn Källman. När han repeterar en pjäs har han flera ångest attacker. Det hör nog till alla konstnärssjälar att känna som du gör. Du duger som du är. Kraaamar!

2010-01-16 @ 11:53:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Free Fox wag Cursors at www.totallyfreecursors.com